07132302047-09175355922 | شیراز- خیابان زند- خیابان انوری

شرایط و قوانین رزرو و خرید بلیط هواپیما

شرایط و قوانین رزرو و خرید بلیط هواپیما

نام مسافر در هنگام ثبت نام و رزرو بلیط، باید به درستی و با حروف انگلیسی و فارسی وارد شود.

بلیط هر مسافر باید به نام همان شخص خریداری شود. در صورت مغایرت نام مسافر در بلیط با اطلاعات کارت شناسایی، امکان انتقال به غیر و پذیرش مسافر وجود نخواهد داشت.

در قوانین هواپیمایی کشوری، نوزاد کمتر از 2 سال، کودکان بین دو تا دوازده سال و بزرگسالان، بیشتر از دوازده سال سن دارند. مسافر در حین خرید بلیط، باید در انتخاب رده ی سنی دقت کند. در صورت عدم انتخاب صحیح رده ی سنی، از سوار شدن مسافر به هواپیما جلوگیری خواهد شد.

بلیط کودک و نوزاد باید با بلیط بزرگسالان خریداری شود. امکان خرید بلیط کودک به تنهایی وجود ندارد.

قیمت بلیط های نرخ مصوب، برای هر رده ی سنی متفاوت می باشد، اما در بلیط های چارتری و غیرقابل استرداد، قیمت بلیط در رده های سنی کودک و بزرگسال برابر هستند.

پس از اتمام فرآیند خرید بلیط و تایید آن، خرید یا رزرو قطعی بوده و صفحه ی دریافت بلیط برای مسافر نمایش داده شده و مسافر می تواند بلیط خود را دریافت نماید. علاوه بر این، اطلاعات بلیط به ایمیل کاربر ارسال شده و همزمان به شماره تلفن همراه وارد شده توسط کاربر پیام ارسال میشود.

مسافر در زمان مراجعه به فرودگاه، برای پروازهای چارتر باید یک نسخه ی چاپ شده از بلیط و در پروازهای سیستمی، شماره ی بلیط به همراه مدارک شناسایی معتبر را به کانتر هواپیمایی ارائه دهد.

تمام کنسلی های بلیط از طرف مسافر، طبق قوانین هواپیمایی کشوری، شامل جریمه ی کنسلی می باشند. مقدار جریمه کنسلی متفاوت بوده و بر اساس قوانین کنسلی هر ایرلاین محاسبه می شوند.

پس از استرداد بلیط توسط مسافر، مبلغ جریمه محاسبه و از قیمت بلیط کسر شده و مابقی هزینه به صورت آنلاین به حساب مسافر واریز خواهد شد. لازم به ذکر است، مدت زمان برگشت وجه استرداد طبق قوانین بین بانکی، بین 24 تا 72 ساعت می باشد. این قانون برای بلیط های چارتر و غیرقابل استرداد وجود ندارد.

جرایم کنسلی برای شرایط لغو یا تاخیر بیش از دو ساعت پرواز صادق نمی باشند. در این شرایط مسافر باید درخواست استرداد آنلاین بدون جریمه بدهد.

در صورت لغو پرواز یا تاخیر بیشتر از دو ساعت که منجر به انصراف مسافر از پرواز گردد، لازم است به منظور پیگیری و استرداد بدون جریمه، بلیط یا رسید مهر شده توسط ایستگاه مبدا ارائه شود.

نوع هواپیمایی که مسافر در حین خرید بلیط انتخاب نموده است، طبق اعلام ایرلاین ها بود و روی بلیط مشخص می گردد. مسئولیت هرگونه تغییر در نوع هواپیما بر عهده ی ایرلاین برگزارکننده ی پرواز می باشد.

در صورتی که مسافر بخواهد برای دو پرواز متوالی بلیط تهیه نماید، باید به فاصله ی زمانی حداقل 3 ساعت بین رسیدن پرواز اول و حرکت پرواز دوم دقت نماید. در صورت عدم رعایت این قانون، مسئولیت کنسل شدن بلیط دوم کاملا بر عهده ی مسافر می باشد.

در شرایطی که پرواز رفت و برگشت از دو ایرلاین متفاوت باشد، با لغو پرواز رفت یا انصراف مسافر به خاطر تاخیر بیش از دو ساعت، ممکن است لغو پرواز برگشت شامل جریمه ی کنسلی شود.

خریدار به هیچ وجه نباید قیمت و مفاد روی بلیط را تغییر دهد یا اقدام به فروش مجدد بلیط با قیمت بالاتر از قیمت درج شده روی آن نماید.

طبق قوانین سازمان هواپیمایی کشوری، خانم های باردار، بیماران قلبی-عروقی، افراد مبتلا به بیماری های تنفسی، صرع، دیابت ملیتوس کنترل نشده، آنمی شدید، افرادی که داروهای تضعیف کننده ی سیستم ایمنی بدن استفاده می نمایند و مسافرانی که دیالیز می شوند، مجوز پزشک باید همراه داشته باشند.

مسافرانی که مجوز پزشک همراه دارند، لازم است تا داروهای مورد نیاز خود را همراه داشته باشند.

اتباع خارجی برای خرید بلیط نیاز به پاسپورت یا برگه تردد دارای اعتبار داشته و لازم است در زمان خرید، شماره گذرنامه را وارد نمایند.

کودکان اتباع برای خرید بلیط نیاز به پاسپورت یا برگه تردد داشته و امکان خرید بلیط برای آنها با پاسپورت والدین وجود ندارد.

 

قوانین و شرایط خرید و رزرو بلیط چارتر

نوسان و تغییرات قیمت در بلیط های چارتر نسبت به بلیط های سیستمی بیشتر می باشد. در برخی از مواقع (با احتمال یک درصد) ممکن است پرواز چارتری قابل استفاده نباشد.

در صورتی که پروازهای چارتر کنسل شوند یا مسافر بلیط جایگزین از طرف آژانس دریافت نکند، مبلغ بلیط به طور کامل استرداد خواهد شد.

با بروز تاخیر بیشتر از دو ساعت یا ابطال در پروازهای چارتری، ارائه ی بلیط مهر شده الزامی می باشد.

در پروازهای چارتر، قیمت بلیط برای کودکان بین 2 تا 12 سال با قیمت بلیط بزرگسال یکسان می باشد.

پاسخ دهید

ارسال مستقیم ایمیل
*
*
درخواست تماس
*
*

کمک خواستن؟