07132302047-09175355922 | شیراز- خیابان زند- خیابان انوری

جای جای ایران را که بنگریم متوجه وجود جاذبه های گردشگری فوق العاده می شویم که هریک جایگاهی ویژه دارند. برنامه ریزی برای سفری پر ماجرا و دیدن این شهر ها، جزایر و جاذبه های دیدنی یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر محسوب می شود.

زمستان را می توان فصل طلایی سفر به نقاط جنوبی کشور دانست؛ چراکه آب و هوا در این فصل بسیار مطلوب است و می توان انتظار رقم خوردن سفری بی نظیر داشت. از بهترین مقاصد جنوبی کشور جزیره دلربای قشم است. جزیره ای با زیبایی های فراوان که چشم هر بیننده ای را به خود خیره نگه می دارد.

برای سفر به جزیره قشم و لذت بردن از تمام جوانب آن راه های گوناگونی وجود دارد. بسیاری ترجیح می دهند یک سفر بی دردسر و سریع را با هواپیما تجربه کنند. در مقابل گروهی به دنبال ماجراجویی بوده و قصد دارند لحظه به لحظه سفرشان همراه با قصه ای تازه در جریان باشد. پیش از معرفی راه های سفر به جزیره قشم با ما همراه باشید تا کمی با این جزیره دوست داشتنی آشنا شویم.

 

قشم

جزیره قشم با مساحت 1491 متر مربع بزرگترین جزیره غیر مستقل جهان و بزرگ ترین جزیره تنگه هرمز است. جزیره قشم در طول تاریخ فراز و نشیب های بسیاری را به خود دیده است. این جزیره بار ها توسط دولت های مختلف مورد اشغال قرار گرفته و به گونه ای از زیر سایه ایران خارج شده است. آخرین بار و پس از فروپاشی قاجار و خروج انگلیس ها از جزیره، قشم باز هم به خانواده اصلی خود بازگشت.

 

آب و هوای جزیره قشم

جزیره قشم به واسطه موقعیت جغرافیایی خود، اکثر روز های سال آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. جالب است بدانید که دمای هوا در سه ماه تابستان به بالای 45 درجه نیز می رسد. به لحاظ اقتصادی سفر به قشم در فصل تابستان بسیار مقرون به صرفه است. چرا که به علت گرما قیمت بلیط ها شکسته می شوند و اکثر اجناس چوب حراج می خورند.

اما اگر خیلی به قیمت بلیط و حراج های جزیره اهمیت نمی دهید، پیشنهاد ما سفر به جزیره در فصل زمستان است. از حق نگذریم هزینه ها در این فصل کمی بالا تر است اما جزیره حال و هوای دیگری دارد. حداقل دما به 16 درجه سانتی گراد می رسد و به راحتی می توان لباس های خنک به تن کرد.

 

سفر به جزیره قشم

با توجه به مسائل گفته شده قطعا افراد تمایل بسیاری برای سفر به این جزیره رویایی را دارند. برای سفر به جزیره قشم راه های گوناگونی وجود دارد که هر یک از جذابیت های خاص خود را دارند. برای مثل به هنگام سفر با ماشین شخصی می توانید در شهر های مسیر توقف کنید و سفر متفاوت تری را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

 

سفر به جزیره قشم با خودرو شخصی

چنانچه مبدا سفر ماجراجویی شما تهران باشد به دو روش می توانید خود را به جزیره قشم برسانید. مسیر اول شهر های اصفهان و شیراز و مسیر دوم شهر های یزد و سیرجان را در بر می گیرد. هر دو مسیر نهایتا به بندرعباس ختم می شوند.

به هنگام رسیدن به بندرعباس شما می توانید با مراجعه به بندر پل و تهیه بلیط لندینگ کرافت خودرو خود را به قشم منتقل کنید. ناگفته نماند که این امکان برای شما وجود دارد که خودرو شخصی خود را در اسکله شهید حقانی پارک کرده و سپس به قشم بروید. زمان تقریبی این سفر در حدود 22 ساعت است.

 

سفر به جزیره قشم با قطار

یکی دیگر از راه های جذاب و البته ارزان برای سفر به قشم، استفاده از حمل و نقل ریلی است. شما می توانید با تهیه بلیط خود را به بندرعباس برسانید و پس از آن با شناور های مخصوص به قشم بروید. در این مورد بهتر است سعی کنید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و ساعت قطار و شناور خود را هماهنگ کنید. زمان تقریبی این راه 15 الی 19 ساعت می باشد.

 

سفر به جزیره قشم با هواپیما

آخرین مورد سفر با هواپیما بوده که سریعترین روش نیز محسوب می شود. شما می توانید در زمانی بین یک ساعت و چهل و پنج دقیقه تا دو ساعت خود را از تهران به جزیره قشم برسانید. خطوط هواپیمایی این مسیر از ساعت 7 صبح الی 9 شب آماده سرویس دهی به مسافران می باشند. در این روش نیز شما می توانید ابتدا به بندرعباس رفته و سپس با شناور های مخصوص به سمت جزیره قشم حرکت کنید.

 

بندرعباس، شهری که باید دید

همانطور که متوجه شدید به هنگام سفر به جزیره قشم چه از طریق زمینی و چه هوایی باید از بندرعباس گذر کنید.بندرعباس بزرگترین بندر تجاری کشور بوده که جذابیت های بسیاری برخوردار است.

شما به هنگام سفر به قشم می توانید چندین توقف کوتاه را برنامه ریزی کرده و سری به جاذبه های دیدنی بندرعباس و همچنین بهترین مراکز خرید بندرعباس بزنید. همچنین این توانایی را دارید تا چند روزی را در این شهر اقامت کرده و با فرهنگ و آداب و رسوم آن به خوبی آشنا شوید. 

 

جمع بندی

جزیره قشم پر است از جاذبه های دیدنی فوق العاده که هر یک می توانند شما را مبهوت خود کنند.  سخن گفتن تنها از این همه جذابیت کم لطفی به زیبایی های جزیره قشم است. پیشنهاد می کنیم پس از دوران کرونا، با یک برنامه ریزی عالی سفر خود را به جزیره قشم آغاز کنید.

 

برچسب ها: قشم بندرعباس ایرانگردی رزرو هتل جنوب ایران

پاسخ دهید

ارسال مستقیم ایمیل
*
*
درخواست تماس
*
*

کمک خواستن؟