07132302047-09175355922 | شیراز- خیابان زند- خیابان انوری

بهترین هتل ها کدامند؟ کدام هتل را رزرو کنیم؟

از رسیدیم به داغ ترین روزهای سال و هوس سفر تابستانی و جستجو برای بهترین هتل. این روزها هتل ها، مراکز اقامتی، رستوران ها، مراکز تجاری و جاذبه های طبیعی و فرهنگی بعضی از شهر ها، پر رونق ترین روزهایشان را دارند. اما اغلب همه ما برای داشتن سفری آرام تصمیم می گیریم قبل از هر کاری برای رزرو هتل اقدام کنیم.

 

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا برخی هتل ها، محبوب تر هستند و در تمام طول سال اتاق هایشان پر از مسافر است؟ ویژگی بهترین هتل ها چیست؟

تعدد اقامتگاه ها و تنوع خدمات، امکانات و قیمت آن ها، انتخاب های متفاوت بیشتری را پیش روی مسافران قرار می دهد. همچنین این موضوع موجب می شود که رقابت میان هتل ها برای کسب جایگاه بهترین هتل، افزایش پیدا می کند. از آن جا که اولویت های گردشگران با هم فرق می کند، انتخاب های آنان نیز متفاوت است. برای این که آگاهانه تر و مطمئن تر، محل اقامت خود را انتخاب کنید می توانید تجربیات و نظرات دیگران را بررسی کنید.

همچنین برخی سایت ها نیز به منظور به اشتراک گذاشتن خاطرات سفر طراحی شده اند که می توانند راهنمایی کاربردی برای انتخاب اقامتگاه و مقصد سفر باشند. برخی از این سایت ها عبارتند از: Lonelyplanet.com ،Tripadvisor.com، و Internations.org هتل و محلی که برای اقامت انتخاب می کنید بر تجربه شما تاثیر مستقیم دارد.

 

ویژگی های بهترین هتل ها:
از میان ویژگی های هتل ها، برخی موارد بیشتر مورد توجه میهمانان قرار می گیرد. مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر ارزیابی هتل ها و انتخاب بهترین هتل شامل:

۱- برخورد کارکنان هتل:
پرسنل و کارکنان خوش برخورد اولین نکته ای است که توجه میهمانان را به خود جلب می کند. نخستین برخورد و اولین تجربه مسافران تحت تاثیر ظاهر و برخورد کارکنان هتل است. گاهی با این که یک هتل امکانات و موقعیت خوبی دارد، اما به دلیل این که برخورد کارکنان مطلوب نبوده، دیگر علاقه مند به رزرو آن نباشید. برخورد کارکنان بر روی موفقیت و فروش هتل، می تواند تاثیر مستقیم داشته باشد. بنابر این فراموش نکنید که حتی اگر بهترین هتل یک شهر هم باشید، لازم است پرسنلی آموزش دیده و محترم داشته باشید.

همچنین اطلاع رسانی صحیح و به موقع به مسافران و برخورد و بیان مناسب کارکنان، در خصوص ویژگی ها و امکانات هتل هم از دیگر مواردی است که موجب می شود، خاطره ای خوشایند از هتل، در ذهن مسافران بماند.

۲- موقعیت مکانی هتل:
امکان دسترسی آسان مسافران، به مراکز تجاری و جاذبه های گردشگری هر شهر، شاید مهم ترین مزیت هتل ها محسوب شود. بهترین هتل ها، اغلب به لحاظ موقعیت مکانی، جایگاه بهتری در مقایسه با موارد مشابه در مکان های دیگر دارند. جالب است بدانید که یکی از مهم ترین فاکتور هایی که موجب افزایش رزرو هتل می شود، نزدیکی آن به جاهای دیدنی است.

۳- قیمت هتل:
به هر حال قیمت هتل و میزان هزینه، از اصلی ترین عواملی است که هر مسافری پیش از سفر در نظر می گیرد و بر فروش هتل تاثیر می گذارد. قیمت هتل، می تواند در سایر برنامه ریزی های سفر هم تاثیرگذار باشد. البته فراموش نکنیم که قیمت هتل باید با امکانات و ویژگی های آن، حتما تناسب داشته باشد.

۴- تمیزی و نظافت هتل:
اولین موضوعی که پس از ورود به اتاق توجه مسافر را جلب می کند، تمیزی و زیبایی اتاق است. قاعدتا متناسب با قیمت هتل، سطح توقع میهمان هم بالاتر است. بسیاری از مسافران، اعتقاد دارند که مهم ترین عامل رزرو هتل، تمیزی هتل و زیبایی آن است. این نظافت تنها مربوط به اتاق ها نیست، بلکه سایر بخش های آن به ویژه رستوران هم لازم است کاملا تمیز باشد.

۵- رستوران هتل:
تنوع منوی رستوران هتل و کیفیت غذاها از عوامل محبوبیت هتل ها است. همچنین صبحانه و تنوع آن، از مواردی است که برای مسافران جالب توجه است. بهترین هتل ها، اغلب صبحانه های با تنوع بالا و جذابی دارند. کیفیت غذا به ویژه در هتل های پنج ستاره، از اصلی ترین فاکتور های رزرو هتل از سوی مسافران است.

۶- اینترنت نامحدود:
وای فای نامحدود و با سرعت مطلوب، از مواردی است که بر تصویر میهمانان نسبت به محل اقامتشان تاثیرگذار است. به ویژه برای هتل پنج ستاره و چهار ستاره، داشتن اینترنت، نه یک گزینه، که یک الزام محسوب می شود.

۷- چشم انداز هتل:
منظره ای که مسافر از پنجره اتاق خود می بیند، بخشی از تجربه او از اقامت در هتل را می سازد. چشم انداز هتل، شاید برای هر فرد به گونه ای متفاوت مطلوبیت داشته باشد. همچنین آرام بودن محیط بیرون و نبودن صداهای مزاحم هم، از مواردی است که بر تجربه مسافر تاثیر می گذارد.

۸- حمایت از مسافر در شرایط اضطراری:
آیا تا حالا شده که هنگام اقامت در هتل، دچار مشکلی شوید و یا نیاز به کمک داشته باشید؟ آیا شده پروازتان کنسل شود و نیاز به اقامت بیشتر در هتل داشته باشید؟ آیا شده به امکانات پزشکی نیاز پیدا کنید؟ نحوه رفتار پرسنل هتل در چنین مواقعی و همچنین میزان حمایت و فراهم کردن مایحتاج مسافر در شرایط اضطراری، نشان می دهد که آن هتل به چه میزان به رضایت و آرامش میهمان خود اهمیت می دهد. اقامتگاه ها می توانند به شرایط اضطراری مسافر خود، به عنوان فرصتی برای برندینگ و خوش نامی خود استفاده کنند.

۹- امکانات تفریحی و رفاهی هتل:
تنوع فضاهای تفریحی درون هتل، از مواردی است که در ایجاد خاطره ای خوشایند برای مسافران تاثیرگذار است. وجود مجموعه ای از سالن های ورزشی، بازی و مکان های تجاری، موجب می شود تا مسافران، نیاز کمتری به خروج از هتل پیدا کنند.

۱۰- امکان رزرو آنلاین هتل:
داشتن زیرساخت های کسب و کار الکترونیک و سایت به روز با امکان پرداخت آنلاین، از دیگر مواردی است که به بهبود جایگاه هتل در نزد مسافران کمک می کند.

اهمیت و اولویت موارد فوق می تواند برای هر فردی متفاوت باشد. همچنین ممکن است مواردی دیگر هم باشند که به طور غیرمستقیم بر آن ها تاثیر گذار باشند. برای شما کدامیک مهم تر است؟ از نظر شما بهترین هتل، چگونه باید باشد؟

پاسخ دهید

ارسال مستقیم ایمیل
*
*
درخواست تماس
*
*

کمک خواستن؟